1 April - Hembiljett bokad, detta ar inget skamt!

Tjaaa detg var val ett litet tag sen man skrev har. och det kanske har hant en sak eller tva sen sist.

Som ni vet jobber vi ju pa denna polofarm, och mina tva huvudsakliga arbestuppgifter ar att, ett mata hatarna och tva flytta sprintlers. Nummer ett ar faktiskt ratt omfattanade det tar ca en och en halv timme att mata dom 73 hastarna som star dar och gnaggar... I deras kost igar det havre, en sorts bona som heter Lupin, torkat gras och ett annat sorts torkat gras, detta topppas pa morgonen med lime pulver och salt. Lime pulvret anvands for att hastarna inta kan producera natt i kroppen som dom behover for att ta upp olika vitaminer. Sa totalt gar det ca 50 liter havre 71 liter Lupin 340 liter av det torkade graset och ca 40 liter av det andra sorts torkade graset. Sa det ar mina mornar och eftermiddagar.

Just nu sitter vi i biblioteket och kollar internet, vilka vaccinationer man maste ha for att fa aka till Kambodja och Thiland, vilket inte va sa mycket, det enda som vi maste skaffa ar malaria tabletter eller natt likande. Ochsa har vi last om man ens for aka till Thiland nu nar det ar lite brak dar. Men UD:s senaste rapport var fran 2006 sa det verkar nog inte vara alltfor oroligt da.

Det verkar som om det kommer att bli lite lungare har pa farmen dom kommande veckorna eftersom det ar host (???) har nu. Men vi kommer i alla fall att aka harifran den 27 Maj och helgen innan det ska vi kora med femton hastar upp till Broome for att gora reklam for polo, och som det ser ut pa kartan ar den narmaste vagen 240 mil, enkel vag alltsa.... Sen kommer det att bli norrut mot Cairns och stora barriarrevet. Sen over till Kambojda, Thiland och sist hem.

Och jag kan avsloja sa mycket som att vi kommer att flyga fran Bankok den 13 Juli till Stockholm! Och detta kara vanner ar inget aprilskamt!                        

     

Dom enda tva bilderna jag kunde ladda upp innan datorn sa att datasnubben har blockat hemsidan sa P.g.a att det kan vara stotande material....

/s


Kommentarer
Postat av: Camilla Björklund

JA SER FRAMEMOT ER HEMKOMST!! :D

2010-04-01 @ 10:40:57
Postat av: Annie

Jag ser också fram emot er hemkomst :) Däremot så hade vi diskussioner kring de där med malariatabletterna. Har man redan en hörselskada så rekommenderar dem ju inte att man ska ta malariatabletter, i alla fall inte i Sverige. Men det kan ni ju höra er för. Glad påsk! :)

2010-04-01 @ 16:18:29
URL: http://candy.blogg.se/
Postat av: Leila

Kan det alltå så äntligen den 13 juli vara dags att vända hemåt!

Annie, jag har inte hört något om malariatabletter kopplat till hsk!!?? Intressant men märkligt att jag inget hört om detta - jag ska kolla det med läkaren så fort påsken är över! :) Återkommer således angående detta!

Allt gott till er alla!! :)

2010-04-03 @ 19:57:25
Postat av: Alex

Det låter toppen! :) Hoppas ni får det trevligt nu, den sista tiden där! :)



Kramar till er båda!

2010-04-05 @ 15:07:44
Postat av: Linnea

Det låter bra att ni snart kommer hem, sedan får väl tiden utvisa vad som blir hem för er. Luleå eller Lund? :) Om havret och allt det där väger så pass mycket så borde ju du, Simon, snart ha Karl-Alfred armar ;)



Nu ska jag försöka klura ut någon bra förklaring till varför jag inte har läst boken till dagens seminarium.

Wish me luck!



Kram på er!



PS: det är varmt här i Falun idag, +11,9 (inte höst alltså)

2010-04-08 @ 11:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0