12 juni - Hejda Aussie, Hej Kambodja!

Johnny Depp sager i forsta Piratfilmen nar Orlando Bloom ser lite fragande ut om nagra kvinnors beteenden; Have you ever been to Singapore?

Nu kan vi saga, ja det har vi faktiskt! Fast vi sag inte sa mycket mer an en, inte sa utmarkande flygplats. Forutom att den ar typ jattestor, det ar massa asiater overrallt och det ar MYCKET folk. Har spenderade vi natten och det var inte sa roligt. Dels for att jag sag att mitt schampoo som ar sadar harligt blalila i fargen hade lackt ut i halva vaskan. Dels for att det var svinkallt! Underbart varmt ute, men kandes inte sa bra att sova ute pa grund av alla vardesaker vi har. Sa, inne pa stenhart och valdigt kallt stengolv och ibland for omvaxlings skull pa harda, obekvama plaststolar. Tacka vet jag Cairns flygplats - mjuka vadderade sittplatser som man kan nanna riktigt gott pa!

Sa efter nastan tva veckor av handelser i Cairns, Port Douglas och Darwin sa lamnade vi Australien igar kl 18.30. Det var lite ledsamt, men det ska bli fantastiskt roligt att se delar av Asien! Fast vi sag nu att i Kambodja sa ar det 37 grader pa dagen, 28 pa natten och for narvarande regn och aska. Mysigt! Men vad gor det nar det ar sa billigt?! Vi ska bo pa hotell hela var asientur. Det tror jag att vi har rad med. Trevligt som omvaxling efter att ha delat rum med alltifran en till atta forutom oss.

Men nu ska vi ga och leta upp nagonting att ata pa det har stallet. Lustigt, jag forstod verkligen ingenting av menyn. Nudlar eller ris med.. vadda? Det far val bli trial and error!

Ha det gott - gott folk!

/M


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag hittade er blogg idag och var tvungen att läsa från början! Fan det blev en härlig läsning! :) Ha en fortsatt fantastisk resa! Förresten menar du väl den 12 juni inte juli om man ser på rubriken? :) Kram Sarah

2010-06-12 @ 13:31:28
URL: http://q86.blogg.se/
Postat av: Alex

Usch, stackars er, golv är inget roligt... :/ Men skönt att ni snart kommer få lite privatliv i alla fall! ;) Hoppas ni får det underbart skoj!



Många kramar till er båda!

2010-06-12 @ 15:58:29
URL: http://aeada.blogg.se/
Postat av: rentjärn

det trodde jag inte , att ni skulle komma fram , men tro inte att faran är över , det sägs att det finns över 2 mille trampminor kvar ute i buskarna

sen röda khameerna härskade . men här kommer tips från rentjärn på sevärdheter ... ankor wat tempelområde hur stort som helst ...sihanouville samma badstrand som i rentjärn .. och jag såg ett berg i bakgrunden med en mast längst där uppe

kan det ha varit åmliden-masten man såg ,vill ni kolla ni som är där?

2010-06-12 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0