22 juni - Thailand, Chiang mai

Sa vad ar nu skillnaden mellan Kambodja och Thailand?

1. Trafiken naturligtvis, gladjeyran ar stor nar man ser ett overgangstall. Inte sa stor chans att bilarna stannar, men det finns da dar!

2. Renare! Dom har inte gjort nagon provesorisk rondell av sopor mitt i korsningen.... Inte heller luktar det som ett avlopp varje gang man passerar vatten..

3. Dyrare, 30 Bath = 1 USD sa ca 7,5 Kr. En Cola 20 Bath, en Cola i Kambodja 2 st 1 USD eller 4200 Riel. Inte jattestor skillnad men allt ar just lite dyrare.

4. Dom verkar inte prata sa mycket engelska har som dom gor i grannlandet.

hmm det var nog dom fyra som jag kunde komma pa just nu..

Just nu sitter vi i Chiang mai och njuter av varmen. Kanske lite for varmt for min smak (35 grader) och valdigt fuktigt. Hittils har vi besokt gammla huvudstaden, minns inte hur det stavas, och ska jag stava som det later kommer anda ingen att forsta. Sen hoppa vi pa nattaget hit. Imorgon sa ska vi borja varan tredagarsvandring. Varan guide ar valdigt bra, en Thailandare som ar 31 ar och levt i tampel fran han var 13 till 20. Sa han kan valdigt mycket om tempellivet. Pa denna vandring sa ar det aven han som ska laga maten tills oss, sa det aterstar att se om han duger som kock ochsa. Han var visst forskjust i valdigtstark mat, vilket jag inte gor. Sa det kan vara en viss tveksomhet om jag har kvar nagra smaklokar nar vi ar fardiga.

Maste kanske namna lite kortochsa att vi bodde pa lyxhotell i Siam rip det hette "New Riverside Hotel Cambodja" sa lyxigt har vi inte bott pa tio mander och det kostde inte mer an 20 USD per rum per natt!

/S


Kommentarer
Postat av: Alex

I all hast (både från er sida och min) så låter det i alla fall inte så tokigt! Hoppas ni får det bra på er vandring, utan alltför många skoskav!



Stor kram!

2010-06-22 @ 22:54:32
URL: http://aeada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0